شناسهٔ خبر: 175111 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار پراکنده و رعد و برق در ۷ استان کشور

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد طی ۵ روز آینده در برخی مناطق و رگبار پراکنده و رعد و برق در ۷ استان کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه  کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از شرق لرستان، شمال‌شرق خوزستان، غرب کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب‌غرب اصفهان، برخی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا و پس فردا برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است. 

نقشینه توضیح داد: چهارشنبه با گذر امواج کم دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور در مازندران،  ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز و تهران، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

به گفته وی، رگبار و بارش‌های پراکنده تا آخر هفته در کشور تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: وزش باد شدید در ۵ روز آینده در مناطقی از شمال‌شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی از ساعت‌ها سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

نقشینه گفت: در ۳ روز آینده در شمال غرب و غرب کشور افزایش باد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تهران امروز افزایش باد دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد و در روزهای آینده هوای تهران گرم‌تر می‌شود.